tisdag 30 augusti 2011

Ett litet snedsteg bör snabbt bli förlåtet.





Då rykten snabbt sprids på nätet och i andra media kommer en dementi härmed.



Dessa fallna hjältar på bilden intill tvingades att söka hjälp utom länet, då deras trummis så sorgligt fått lämna WO strax före ett stort engagemang i förstaden Mölndal. Denna ort anordnar årligen en kulturnatt för stadens invånare och då har man bland annat engagerat stadens, för 25 år sedan troligen största stjärnor "Pottebo Dynamite Band". Som ni kan se på bilden är dessa herrar i samma ålder som vi i ROOM, kanske till och med äldre. Ett fast jobb i denna ensamble kan absolut inte komma på fråga då inte ens mat serveras, varken före eller efter repetitionerna.



Att hjälpa till med att bärga pöbelns ohämmade jubel får bli mitt kall just för denna kväll och inte mer. Det appanage jag åtnjuter i form av hjärtlig vänskap, tung rockmusik och gott kaffe i vår (ROOM) skitiga replokal är en alltid frestande lockelse som jag inte vill vara förutan. MEN för den som tvivel till trots vill följa en av ROOM's medlemmar på vilsen stig uti grannkommunen, bör komma till "Gamla torget" vid pass 20-tiden 2/9. Ett litet snedsteg då och då torde snabbt bli förlåtet av den generöse.



Tillgivna hälsningar T. Stock-täljare.

4 kommentarer:

  1. Det är lugnt, men låt det inte bli en vana. Lycka till denna kulturnatt! Som känt är håller Sir Martin med hustru bjudning den nämnda aftonen och undertecknad med maka ämnar tillhöra gästerna där,
    så vänta dig inte att se min nuna i publikhavet. Jag lovar ändå att ägna dig en och annan tanke medan jag smörjer kråset.

    Smiska väl,
    /din gamle vän Kaiser Franz

    SvaraRadera
  2. Slå på, du duglige slagman. Även jag ägnar dig en tanke, när jag spänner presenningar på Skändla-bergets södra sluttningar inför skogsmullarnas årliga distriksmästerskap.
    Olika falla ödets lott denna fredagsafton.

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk vad konstigt det blir ibland...
    Jag önskar eder alla en god afton, vad ni än sysselsätter er med, nån bjuder, nån äter och någon annan bygger skithus.

    SvaraRadera
  4. ... och någon sitter och slår med pinnar på burkar och plåtfat.

    SvaraRadera