måndag 28 mars 2011

Kläd-kod = hel och ren.

Det kan nu vara dags för oss i det ROOM'ska sällskapet att se över vår klädsel. Vi borde nu ha kommit till insikt att varje situation kräver sin stil, sin grace, och sin tid av förberedelse. En del av medlemmarna väljer att ha överseende med vad man bär för kläder, samt hur man bär upp sina plagg. Trashanksfasoner borde icke göra sig nämnbara besvär. Plagg som - blåställ, shorts, tights eller andra icke i sammanhanget passande persedlar borde skyndsamt förpassas till garderobens mörka vrå. På bilden intill ser vi den klass som borde vara allenarådande i rum som dessa, väl genomtänkta färgkombinationer i behaglig samklang med storleksriktigt uppbärande. Lägg även märke till gossarnas genomtänkta frisyrer. Om bandets nu rådande frisyrer finns mycket att säga. Ett dekadent klimat tycks råda hos vissa av medlemmarna. Groteska kaluffser där man stuntat i toupering, och av lättja hoppat över både kamning och blåsning. Herrarna på bilden borde stå modell för dessa av oss som någonstans i hopplöshet förlorat sig i tovor och stripor. Viil med dessa ord avsätta tid vid nästa sammankomst till rättning i leden vad gäller nämnda ämne.

3 kommentarer:

  1. Vad i helvete?! Ska vi inte börja med glamrock-smink också? Nej, jag vill inte putsa upp mig för att utöva min hobby. Speciellt inte så länge kjoltygen lyser med sin frånvaro och alla man får träffa är fula gobbagegg! Jag är beredd att strida för min oborstning. Orakad lekamen, okonstlad odör och korvsmet i naturfjälster, det är vad jag vill ha.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också vara skitig, blasé och oomkullrunkelig, så det så.

    SvaraRadera
  3. Tommy "The String" Sandström29 mars 2011 kl. 21:33

    Jag har korv!

    SvaraRadera