tisdag 21 juni 2011

Alternativa lokaler

Liksom ni andra, håller även jag ögonen öppna efter alternativ repetitionslokal. Under ett av mina strövtåg i närområdet, föll blicken på detta objekt. Jag trodde mig ha funnit precis vad vi är ute efter, en avskild byggnad i naturskön miljö, ett eldorado för män i vår ställning då vi söka oss undan stadens larm för att hitta inspiration och försjunka i transpiration. Här skulle det vara utmärkt att förlägga våra aftnar av ljudstark kreativitet. Byggnaden vore ypperlig för våra syften, då den ju även begåvats med ett eget utrymme för batteristen! Jag fick intrycket av att lokalerna stod övergivna och bara väntade på oss! Dessvärre förstod jag snart att de ändå var upptagna, då jag upptäckte att Kyrkans Ungdoms-Kör smyckat en av dörrarna med sitt emblem. Ja, ja, bättre lycka nästa gång. Jakten går vidare.

3 kommentarer:

  1. Påminner om en låt med B_52`s
    LOVE SHACK!

    SvaraRadera
  2. Pappskallar... det är inte kyrkans ungdomskör utan Karl-Uno Karlsson som klejmat bygget.

    SvaraRadera
  3. Nu har du fel, anonym, ha-haaa!
    Det är Gudrun Schymans nya förening som förut hette FI=Feministiskt Initiativ och nu heter Kvinnor Utan Karlar.

    SvaraRadera