torsdag 21 juli 2011

Äntligen semester och lugn och ro!?















Nu är det äntligen semester och jag sätter mig till ro i utesoffan med min nya bok av Jean M. Auel, den senaste i Grottbjörnens folk-serien, i mitt lugna villaområde.

Ett gott glas vin, parasollet uppe i solgasset...........då börjar helvetet!!

Alla hobbysnickare får totalt hjärnsläpp! Det är vinkelslipar, maskinhyvlar, sticksågar, minigrävare och alla himmelens maskiner på en gång!

Klockan 07:00 drar de igång, ivrigt påhejade av sina kvinnor som dagen till ära klätt upp sig i arbetarkläder i sympati. Dock blir deras insats inte så stor men dessto mer skäller de på sina makar att dom måste bli färdiga under semestern.

Stackars män som slavar med att byta panel på huset, gjuta grunder till alldeles för stora projekt!

Där sitter jag med min bok och försöker koncentrera mig på bokens innehåll med 145 decibell maskiner vrålande i öronen.

Jag läser mot kvällningen, tänker jag då............!

Marodörerna stänger inte av sina maskiner förrän kl 23:30!!!!!

Har dom inget liv eller?!

Frun blir irriterad och tar barnen med sig till stranden så får maken fortsätta arbeta i lugn och ro?!? Trodde han ja!

Och mat får han inte heller utan får reda sig med vad han hittar i kylen i form av rester.

Så är då semestern slut och arbetet börjar igen.

Då är hobbymarodören helt slut och ändå inte färdig med utbyggnaden av sitt samhälle.

FÖRBJUD DESSA IDIOTER ATT HÅLLA PÅ!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar