onsdag 27 juli 2011

Nu spås det regn igen.

Usch vad opålitligt vädret är! Det drar ju ihop sig inför bjennen och vi står snart inför det svåra beslutet om vi ska chansa på slänt och tält, eller om vi ska invadera det Sandströmska residenset. Jag hoppas personligen på att molnen ska dra all världens väg, så att vi må utöva friluftsliv så som det var tänkt. Emellertid har jag med åren blivit en smula bekväm och vet inte om jag utstår en campingutflykt i regn och rusk längre. Hur går psalmerna hos er andra? Ska vi ta en avstämning i afton månntro? Inte minst behöver vi ju säkerställa utrustningen och provianten. Vi kan ju ta till telefon, sms, blogg, eller till och med mötas "i fläsket" som engelsmännen säger. Se till att vara tillgängliga på något sätt i afton, är ni snälla. Vet någon för övrigt om Örgrytarn medföljer? Vilka batterier passar till musikanläggningen? Är det Jörsö? Frågorna hopar sig. Be till vädergudarna, pojkar. Imorgon ska vi hur som helst ha skoj!

4 kommentarer:

  1. Så sant som det var sagt...!

    Man blir rejält mycket bekvämare med åren.
    Residenset är öppet för missbruk om så önskas.

    SvaraRadera
  2. Domedagsprofeter till höger å vänster, vi kan väl fatta beslut i kväll om hur vi gör, vindarna kan vända tills dess.

    SvaraRadera
  3. Senaste rapporten säger regn från och med natten till lördag!

    SvaraRadera
  4. Mina högt värderade ton- och strängvrängare och tillika skinnsmiskare, vill bara önska lycka till i morgon. Oavsett om det blir med våta raggsockar i regntungt bomullstält eller i Stringlycke, så vet ni att jag är med er, ehuru jag är beordrad inre bevakningstjänst, kod 60 (Barnbarn).

    Cheers!

    SvaraRadera