måndag 25 juli 2011

Trevlig aktivitet i det fria...nerförslutet.



Tydligen finns fler sällskap som roar sig i slänt-partier.

Här ser vi ett gäng som spelar "slänt-rulle". En tävling som går ut på att rulla i slänt. Den som rullar längst, vinner. Man kan ex. vinna ett tält, en kotlett, en öl eller en kopp salt. Detta moment kommer naturligtvis att vara ett givet inslag även i vårt gäng, när det blir dags. Titta noga på bilden och notera mannen i keps till vänster, nästa gång är det hans tur. Man ser tydligt hans iver, han vill iväg nerför slänten, han me'. Ja, knappt kan även jag i skrivande stund heller bärga mig, jag vill iväg ja' me'.

4 kommentarer:

  1. Nummer två i kön (kvinnan i skinnjackan), ser ut att känna ångest och ruelse över den stundande resan. Om det blir inomhus hos Tommy kan vi ju bygga en slänt av ölbackar och gamla fjälster, eller helt sonika rulla nerför trappan.

    SvaraRadera
  2. Jag var för övrigt nästan säker på att Lita Ford skulle ta ledningen tidigt!

    SvaraRadera
  3. Tommy har ju annars en fin asfalterad backe upp till sitt hemman, kanske man kunde skydda sig lite genom att prångla in sig i sövsäcken.
    Kanske vi kunde göra..

    SvaraRadera
  4. Kan medela att jag provrullade Tommys trappa vid inflyttningsfesten, den fungerade utmärkt som trullobjekt, man vill ju att ens vänner inte köper en kåk utan att allt verkligen är utprovat och besiktigat.

    SvaraRadera