tisdag 5 juli 2011

Sommarpyssel


Ja, nu är det sommar och alla dagar är inte så vackra.

För att undvika familjetragedier och fejder när detta väder infaller, har jag valt att publicera denna bild över instrumentets notation.

Ta dig ordentligt med tid under regniga dagar att memorera detta så kan kanske ditt instrument eller bara ditt lystmäte få sig ett lyft.

Jag ser gärna att ni fokuserar på då detta tecken är viktigt. Även ƅ tål en djupare analys då detta tenderar att genomsyra de stycken vi som ROOM spelar.

Om jag får tid i sommar skall jag fördjupa mig i stämmskruvens betydelse för intonationen hos billigare samt även dyrare modeller av stränginstrument.

Jag hoppas ni får stort utbyte av detta material och att sommaren ger möjligheter för ingående studier i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar