onsdag 27 juli 2011

Vad skall vi ha med oss ?




Ja, stunden närmar sig för den stora begivenheten i skogsbrynet. Jag kan tala om att 4:an's väder med Tone som presentatörska, spår underbart sommarväder med pass 25 grader varmt, kan knappast bli bättre, tror jag.


Nu är det ju så att vi behöver ha en del skaffning och annat nödvändigt med oss till slänten, Tommy String och undertecknad pratade ihop oss lite idag och kom överrens om att; Tommy tar med korv, bröd, rostad lök, gurkmajonäs, säckar, kaffepanna, frukostmat, vatten, hallster och öl. Vi kan komma att behöva komplettera med öl så ta med en kasse var så vi inte behöver gå torra under dygnet vi skall uppehålla oss i slänten.


Jag tar med toapapper, yxa, hink, såg, muggar och bestick samt spade till gropen.


Nu till tältfrågan. Jag har ett 2-manstält, frasse vad har du??? Bengan vad har du??? Tommy och Naas har inget tält så har bengan o Frasse tält så klarar vi oss. Om jag glömmer nåt så kommentera gärna. Ta med vad ni tycker er behöva. Som sagt kommentera så vi vet vad respektive tar med sig så det inte behöver bli dubbelt av nåt.

2 kommentarer:

  1. BG har tält till säg 2 pers om det skall finnas lite svängrum och hitta till hinken osv.

    SvaraRadera
  2. Undertecknad innehaver ett styck tält av kupolmodell, där två (kanske tre om ingen har stringkalsong) kan tryna. Vidare hade jag hoppats på ett 5-pack tubsockor som ersättning för toapapper, men ska det vara på det viset så tar jag också med en rulle papper ifall fladderdreta sätter in. Kaffepanna står omnämnt bland Strings skaffning, men inte själva kaffet. Kan ta med en paket kokekaffe (samt färskvatten) och nån strö-ring per man. Papptallrikar kanske är bra så det tar jag med, i övrigt verkar det mesta vara påtänkt, men säg gärna till så kan vi dela upp det mer. Ska bli skoj, detta! Återkom gärna om fler viktiga tingestar ni saknar.

    SvaraRadera