måndag 18 juli 2011

Vad som är nödvändigt i en slänt


Sedan jag var ung, eller jag menar yngre, har jag haft en relation med Lawry´s som vi inbitna uttalar; Lavvvvrrrrys!

Denna underbart, mångsidiga krydda som även gör sig bra på gurkskivor, är en förgyllare av tillvaron. Vad vore ett Västgötaspett utan Lawry´s? Revben utan Lawry´s göre sig icke besvär.

Till och med en tältfuktig limpskiva med sommarvarmt, extrasaltat smör blir en delikatess med denna krydda på.



Med en eller två burkar Lawry´s i bagagen blir även den tristaste släntbjenn en hågkommen tilldragelse.

Jag ser gärna att fler bidrag till den kulinariska grenen hos oss ROOM-are visas upp här på bloggen. Gärna tips som leder oss till nya kulinariska höjder.

Mycket nöje!

5 kommentarer:

  1. En sann klassiker bland smaksättare som inte får glömmas av i packningssituationen. Kan rekomendera varma mackor med en försvarlig mängd Lawry's mellan ostskivorna, en stor rätt som med stolthet kan duga åt till och med monarker. Prova och njut.

    SvaraRadera
  2. Jodå, nog stod det en flaska Lawry's i kryddhyllan under ens uppväxt. Kan bara instämma.

    SvaraRadera
  3. Mittåt, kamrater! Burk ska det ju vara! En glasburk med lite dammigt och flottigt lock.

    SvaraRadera
  4. Rättning mina vänner... bleknad ettekett tyder på för dålig användning, varje burk bör konsumeras innan ettiketten bleknar... annars är man inget Lawrys fan av betydelse.

    SvaraRadera